1. Maak een contentkalender, incl. video

Niet perse een tip voor dit jaar, maar wel voor de start van ieder jaar: maak een nieuwe contentkalender! Dat kost even wat werk, maar het scheelt je daarna enorm veel tijd. Je hoeft namelijk niet constant te bedenken wat voor berichten je plaatst. En plan dan niet alleen tekstberichten en foto’s in. Video is hét middel wat je niet meer mag missen.

2. Ondertiteling bij je video’s!

Heb je je contentkalender klaar en heb je meerdere video’s ingepland? Reserveer dan ook wat tijd om je video’s te ondertitelen. Want wie heeft zijn telefoon tegenwoordig niet op stil staan, helemaal als je even snel op Insta of LinkedIn kijkt. Met ondertiteling heeft jouw kijker eerder door waar je video over gaat en blijft hij of zij langer kijken.

3. Zet je btw-identificatienummer op je site

Heb je een eenmanszaak? Dan heb je van de belastingdienst een brief gehad met jouw nieuwe btw-identificatienummer. Voorheen was het niet verplicht om jouw btw nummer op je website te plaatsen, omdat het je privacy kon schaden. Met het nieuwe nummer is je privacy beter gewaarborgd. Volgens de regels van de EU ben je nu verplicht om je btw-id nummer op je website te vermelden. Een kleine aanpassing, die je snel kunt doen. Zet ‘m bijvoorbeeld in je footer of op je contactpagina.

4. Hergebruik je content

Iedereen heeft het druk, jij vast ook. Ga daarom slim met je tijd om en hergebruik je content. Je hoeft niet altijd maar nieuwe blogs te schrijven. Oude blogs op je website kun je soms aanpassen, zodat ze weer actueel zijn. En van een blog kun je weer nieuwe post op social media creëren of andersom. Zo stond de tip hieronder al eerder in een post op mijn LinkedIn-pagina. Met een kleine aanpassing kon ik deze zo kopiëren naar dit blog.

5. Social media via jouw collega’s

Waarschijnlijk heb je voor jouw bedrijf een bedrijfspagina op LinkedIn, Instagram of Facebook, waar je berichten op plaatst. Maar weet je dat de social media zo zijn ingesteld dat ze branded-content van groot zakelijke accounts steeds minder vaak op de tijdlijnen van jouw doelgroep laat zien? Dit komt door het algoritme die de sociale media gebruiken.

De toekomst van social media ligt bij ‘employee advocacy’. Door medewerkers te laten posten op hun privéaccounts en berichten te laten delen met hun netwerk, creëer je tegenwoordig veel meer bereik. Daarnaast wekt het nog meer geloofwaardigheid op. Aan de gang dus om iedereen binnen je bedrijf te enthousiasmeren om te posten!

6. Schrijf je blogs voor voice search

‘Hé Siri, hoe maak ik mijn website klaar voor dit jaar?’ Met de komst van Google Assistent, Siri die zich steeds verder ontwikkelt en andere vernieuwingen in de technologie, stellen we steeds meer mondeling vragen aan computers. Natuurlijk zoek jij nu vooral nog op Google door een aantal zoekwoorden in te typen, maar wees voorbereid op de toekomst! Schrijf je blogs alvast zo dat ze antwoord geven op vragen die we mondeling stellen en richt je minder op losse zoekwoorden. Dus gebruik geen zoektermen in je teksten als ‘trends website jaartal’, maar ‘Wat zijn de websitetrends voor jaartal’.

Agenda

11 december

Netto inkomen berekenen doe je zo!

10.00 uur
Online
13 januari

Sterk starten met je eigen bedrijf

19.00 uur
Online

Nieuws

Versoepelde kleineondernemersregeling trekt meer ondernemers

14-11-2024

De kleineondernemersregeling (KOR) verandert per 1 januari 2025. De Belastingdienst ziet een toename in de populariteit van de regeling: sinds 1 oktober hebben zich al 10.650 kleine ondernemers aangemeld. Dat is bijna drie keer zoveel als vorig jaar in dezelfde periode.

Blogger:

Marielle de Munnik

Mariëlle de Munnik helpt via haar communicatiebureau ondernemers om nieuwe klanten aan te trekken via LinkedIn, om bedrijven goed in de markt te zetten met een sterke positionering en online te bouwen aan hun zichtbaarheid.

Terug naar overzicht